I apologize for the email issues you've been facing. There was no account information provided in your review so I can't pull up the specifics for your server or account, but I'd be happy to find a more permanent solution for you. If you could please email customercare@webhostingpad.com with your account info I will be sure to look into it further for you!
We realize that when you make a decision to buy Hosting Services it’s important not only to see how experts evaluate it in their reviews, but also to find out if the real people and companies that buy it are actually satisfied with the product. That’s why we’ve created our behavior-based Customer Satisfaction Algorithm™ that gathers customer reviews, comments and Web Hosting Pad reviews across a wide range of social media sites. The data is then presented in an easy to digest form showing how many people had positive and negative experience with Web Hosting Pad. With that information at hand you should be equipped to make an informed buying decision that you won’t regret.
This company, Webhosting Pad is very good at stealing money from customers, do yourself a favor and stay away. I signed up with them 3 years ago because the price was appealing. As soon as I pointed my domain to their email servers, there was a flood of spam coming in, I mean thousands of spam emails every day. They make you pay for additional Baracuda spam filter which has not done a good job either. Just be prepared to deal with this. Webhosting was a bad experience either, additional fees for backup, downtime, tech support that lies to the customers about fixing something while they don’t, etc. etc… So after 3 years I moved my service elsewhere. My credit card was expired and I thought they would just not charge and cancel my service. I was wrong, they charged my card for additional full 3 years ($166+). I immediately canceled the service, I was about 7 days late and my files were moved already. I told them I will not use the hosting and I’d like my money back for 3 years I will not use at all. They refused after multiple emails, basically they just take your money and run. There is no way to talk to any billing management people on the phone, email ONLY. What they do is tell you you’re late and your fault, we keep your money. Also they won’t forget to add is that you will be sent to collections if you attempt to charge money back via the credit card company.
Web Hosting Pad (webhostingpad.com) is horrendous - stay far away unless you want to waste a considerable amount of time and money trying to get someone in tech support to provide the service for which you overpaid. The servers are slow and in many cases misconfigured for fairly common web applications. When these issues were brought to the attention of tech support, they were ignored.
A little under half-way of this five-year term, WebHostingPad migrated my websites to a new server. With this migration, I have lost the very important, useful, and pretty much basic functions of cPanel and the emails. For example, I cannot enter start time and end time with email autoresponder function. This means that every Friday I have to type a new out-of-the-office message from scratch. And every Monday morning, I have to delete it. If I need to take a day off in the middle of the week, this routine of retyping and deleting continues. This really adds to my busy schedule. Another problem, they took away an automatic email configuration option. I used to be able to download a configuration file and install it automatically into my email client every time I create a new email account. Now, I have to do this manually. In addition, my unlimited email accounts have become limited. I can only send up to 500 messages per month. This is restricting me, because my work depends on international communication all day long. I send a lot of emails. I had to open a Gmail account and will be switching to it. Surprisingly enough, the reliable Gmail gives you unlimited services for free! (Except for the storage.) The prepaid service with WebHostingPad took away the promised unlimited hosting options.
I was working on my website on 12.26.2015 that was to launch today 1/1/2016. I was having issues with some changes so I decided to restore my site from a known good backup from 12.20.2015 - when the restore completed my entire site was gone. Tech support was extremely unresponsive and my site is still not up after almost a week - i have escalated this matter to management there and no response. the only good backups of my site are now missing along with 10gb of data that I have no idea what support deleted. tech support has done more harm than good. I have no idea how my site got destroyed by doing a restore and neither did tech support. they are incompetent in getting my site back up and have lost my only good backups. tech support is extremely hard to reach. they advertise 24/7 support via email chat or phone -but they purposely tie up these means so that it is nearly impossible to get a hold of anyone during an emergency. i tried to call the phone support - no one available with a m

Regardless on which server you are put, their SMTP IP which is shared is constantly blacklisted. It means that the mail you send simply is plain refused by the recipients or goes nowhere. Plained refused by GMX.DE, GMX.NET, WEB.DE and a few others - if you have German customers, you'll have a very very hard time. And not arriving - or arriving with terrible delays - for instance yahoo recipients. We have lodged multiple support tickets. They have ALWAYS reply very quickly. We have ALWAYS receive a short-term fix - like they try to delist their servers or rotate their SMTP IP or move to a different server. The fix works for a few hours or a few days. Then, they are blacklisted again, and again, and again, for months now. Every other week! Surely, this can happen a couple of times. However, if it happens every WEEK for months and months - then this is unacceptable. I give price 0 because email blacklist is killing me. Even though their price-quality could be 5 stars. PITY !!!

Hi Anna, I apologize you were caught off-guard by automatic renewals, but we have never tried to be sneaky about it. Automatic renewal is written into our terms. The reason we automatically renew is so that customers don't experience any interruptions in service every time their hosting renews. By automatically renewing, we are able to provide continuous service. If you were planning to cancel, you needed to submit a cancellation request. Otherwise we won't know you don't want to continue with your service. We wish you the best of luck moving forward, but we suggest you read the terms for any host you're planning to move to - you will be hard-pressed to find one that doesn't schedule automatic renewals, as it's the standard in the industry (for the reason we stated above.)


HostAdvice.com provides professional web hosting reviews fully independent of any other entity. Our reviews are unbiased, honest, and apply the same evaluation standards to all those reviewed. While monetary compensation is received from a few of the companies listed on this site, compensation of services and products have no influence on the direction or conclusions of our reviews. Nor does the compensation influence our rankings for certain host companies. This compensation covers account purchasing costs, testing costs and royalties paid to reviewers.
I'm sorry to hear about your experience. The truth is, a lot of security relies on user cooperation. We can protect your site from many forms of malicious activity, but we rely on clients to create strong passwords and update their unsecure WordPress plugins and themes. Even when all aspects of security are covered, exceptions do exist and hackers can get through, at which point we will do all we can to restore your account and help you to maintain proper account security practices. Again, I'm very sorry to hear that this happened. If you're still with us and still having issues, please contact our support so we can help you. I assure you we will do everything we can.
I have been taken money from my account with their so called automatic charge that I dislike(I hate someone taking money from me without my authorization) and I did not even benefit(Money for nothing). Never ever give your card info to them and specially if is Chase card, Chase never fight for their clients, I finally closed my account with chase too.
I'm sorry you feel this way. I'll try to address your issues one at a time. 1. We do have an unlimited plans, but as we state when you sign up, they're incremental. Due to the large amounts of spam all emails receive, we don't allow our users to use 10GB of space for mostly old emails, as this would mean everyone would run out of space very quickly. We'd be happy to help you set up a POP3 or IMAP so you don't run into this problem again, however. 2. Our reminder emails about renewals are automated, so if your contact information was correct and up-to-date, you received an email about the upcoming invoice. We have to stop service upon non-payment or else no one would pay for the services they're using. This is in our terms. As for why it may have taken 14 hours to start working again, that's likely a requisite for your payment method of choice. Once the payment is processed, we work to get the account and site back up as quickly as possible, though there can be extenuating circumstances. 3. What exactly do you mean by "got infected" because we'd be happy to help you work through it. We don't offer pro-rated refunds for misunderstandings, but we do offer support to help you address possible reasons why your site got infected, if that's what you believe happened, and help you to create more secure passwords and limit backdoors for hackers and viruses to get in. We apologize you've had a negative experience, but please contact our support team to address this so we can help you resolve it.
ConsumerAffairs is not a government agency. Companies pay us to be accredited or when you click a link, call a number or fill a form on our site. Our content is intended to be used for general information purposes only. It is very important to do your own analysis before making any investment based on your own personal circumstances and consult with your own investment, financial, tax and legal advisers.

STAY AWAY!!! This company is in the dark ages. My experience with WebHostingPad was abominable. THIS, AFTER 10 YEARS OF BEING A CUSTOMER. I can't imagine how they treat recent customers. They actually called me a liar and refused to refund my fee, even though I tried to cancel my subscription BEFORE the due date. Unfortunately, their systems weren't working properly and I had to contact their customer service once I realized I had never gotten a confirmation of my cancellation.

I have lodged some 20 tickets over the past 12 months. Always the same problem: blacklisted SMTP IP (shared) results in bounced mail. They host too many spammers and abusers and since the SMTP IP (sending IP) is shared, your mail hardly ever arrives. Gmail goes constantly in Spam and Hotmail / GMX bounces completed. Hotmail: Unfortunately, messages from [204.93.163.106] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (AS3140). GMX: 554-IP address is black listed. 554 For explanation visit http://postmaster.gmx.com/en/error-messages?ip=204.93.163.106&c=bip ONLY EXCUSES FROM THEM for the past months. They promised to put my domain on a well-reputed IP (whatever that means) - they DID NOT. They promised to clean/unlist their SMTP IP - no idea if they do but NO result whatsoever. If you want to send 3-4 emails a day to gmail or hotmail or gmx - STAY AWAY FROM WEBHOSTINGPAD. The problem has been going on for months now (months!) - so you can see how much they "care" about customer service. Tickets are "responded" but NO action is taken that solves the problem. I now need to refer to a gmail email account because they are unable to provide a clean IP. Horrible. Stay away!

“My website is down and I cannot reach anyone in customer service. On the phone, it says to leave a message but then says “sorry but the user mailbox is full”. It also suggests using live chat but when I do that it disconnects me and says no online agents are available. So, I’ve emailed a ticket. I’m just wondering what’s going on and I’d like to resolve this promptly. Thanks.”


BigCommerce is a bit different from our other hosting plans in that it's a SaaS (software-as-a-service) provider instead of an IaaS (infrastructure-as-a-service) provider. In other words, rather than renting space on a virtual machine where you setup and configure your own site, BigCommerce provides you with an app you login to that creates and online store. 

The web hosting provider offers solid plans with a good selection of features. The one area we're concerned about is how it presents its offers. Like many hosting providers, its published pricing is a bit misleading. You're not getting hosting for $2.96/mo unless you pay $71 for two years of service. Renewals are generally at a higher rate, although a salesperson we spoke to advised you ask for a "loyalty discount."


"description": "Launched in 2005 by a group of hosting industry’s experts and grizzled veterans, Web Hosting Pad aims to deliver unparalleled web hosting solutions and experience at price points that everyone can afford. Over 200,000 domains are now hosted by the company and that number continues to grow, thanks to Web Hosting Pad’s commitment to using only the best brand name equipment and implementing the industry’s best practices.\n",
×